Blog firmy Poliman

Tworzymy portale, strony internetowe, gry i aplikacje. Projektujemy, programujemy, obsługujemy i inspirujemy.

Ciekawostki od Google

Nowości od Google


1112007_grass_and_cloudKażdego dnia wpisywanych jest aż 16% nowych zapytań do wyszukiwarki. Pomimo dobrych chęci, nie jest możliwe uwzględnienie w kampanii wszystkich adekwatnych słów kluczowych. W szczególności jest to trudne w przypadku serwisów o znacznej ilości zmieniającej się treści.


Taka sytuacja wymaga użycia kampanii generowanych dynamicznie. Definiowane w nich są jedynie strony serwisu, na których mają znajdować się reklamy. Google szybko przeanalizuje treść strony, by zdecydować, czy słowo kluczowe wprowadzone przez użytkownika powinno spowodować wyświetlenie reklamy. Nagłówek do niego wygenerowany zostanie automatycznie, jednak w dalszym ciągu można dodawać wykluczenia, kontrolować stawki, harmonogram wyświetlania i inne parametry.


Wyżej opisana metoda tworzenia kampanii nie jest tak precyzyjna jak ręczne definiowanie wszystkich jej parametrów połączone z optymalizacją. Nie jest możliwe by zastąpić to jakimś automatycznym systemem, ale nie jest to celem reklam dynamicznych. Stosuje się je w celach uzupełniających i nie konkurują one z tradycyjnymi kampaniami.


Jak widzi nas Google?


Google od dawna śledzi użytkowników i na podstawie ich zachowań, klasyfikuje ich pod względem demograficznym i przypisuje im dane zainteresowania. Nie każdy jednak wie, iż w każdej chwili może zmienić swoje dane. Jest to możliwe dzięki Ads Preferences Manager. Dużo osób zastanawia się, jak bardzo trafne jest celowanie behawioralne w Google. Zawsze można to sprawdzić na przykładzie swoim i znajomych.


foto: http://www.sxc.hu/pic/m/i/il/ilco/1112007_grass_and_cloud.jpg

źródło: http://enzo.pl/

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.