Blog firmy Poliman

Tworzymy portale, strony internetowe, gry i aplikacje. Projektujemy, programujemy, obsługujemy i inspirujemy.

Czym jest SEM? Jak możemy go zdefiniować? Aby przybliżyć Wam to hasło postanowiliśmy napisać kilka słów na ten temat i przybliżyć kolejne po SEO pojęcie związane z marketingiem.

 

Co myśli się o SEO, a czym ono faktycznie jest?

 

Obecnie SEO opisywane jest przez dwa najpopularniejsze wzory: SEM=SEO+PPC. W tym przypadku odnosimy się do wyników w wyszukiwarkach, czy to organicznych czy to płatnych. Wyniki to lista opisów stron i przekierowań do nich. A tak naprawdę taki ranking listowy to nie tylko i wyłącznie linki, opisy, notki ale także mapy, filmy, obrazy.

1

 

Nie zawsze potrzebne i konieczne userowi sieci jest klikanie, pamiętajmy przecież, że szukana lokalizacja zaznaczana jest na mapie, wyświetlane obrazy pokazują jak wygląda jakiś kolor np. lazurowy, a rozszerzenie połączenia w wyświetlanej reklamie pozwala nam na zamówienie ulubionego dania z chińczyka bez wchodzenia na stronę restauracji.

Możemy zaważyć, że potrzeby użytkowników internetu zmieniają się bardzo szybko, dlatego też konieczna jest ewolucja i sposób w jaki są one zaspakajane i realizowane. Od wyszukiwarki internetowej oczekujemy w szczególności dostarczenia nam jak najbardziej trafnej i jak najszybszej odpowiedzi na nasze zapytanie wpisane w okno wyszukiwarki. Można powiedzieć, że powszechne stało się rozpoczynanie surfowania po sieci od wyszukiwarki. Zaczynanie tego procesu od skorzystania z Google stało się tak naturalne, że znaczna część osób nawet do wcześniej odwiedzanych witryn przechodziło właśnie wpisując wcześniej adres WWW strony w polu wyszukiwania.

Jak wiemy, z czasem powstało coraz więcej znajomych witryn, jednak wśród nich coraz trudniej było odnaleźć wartościowe dane, o które nam chodziło.

 

2

 

Pojawia się zatem pytanie czy podstawowym celem SEM jest zwiększanie widoczności stron WWW w wyszukiwarce?

Teraz właśnie, możemy dostrzec jaki obraz powinien wyłaniać się i wyłania się obraz wyszukiwarki we współczesnym świecie. Pełni funkcję filtra, którego zadaniem jest oddzielanie czegoś kiepskiego od czegoś o wartościowej treści i jakości. Nie pozycjonuje się jedynie strony. Ważne jest także pokazanie bloga, fanpage’a czy filmu – jak możemy zobaczyć YouTube jest druga największa wyszukiwarką. Działania SEO nie ograniczają się jedynie do linków sponsorowanych i programu Google AdWords. SEO to propozycja, która podaje zrozumiałą treść i rozwiązania problemów. Nie wiążmy zatem tego pojęcia jedynie z optymalizacją witryny internetowej dzięki wprowadzeniu miliona fraz kluczowych w tekście. Z tej perspektywy możemy postrzegać SEO jako umiejętne łączenie wielu dziedzin marketingowych, szczególnie content marketing, web usability i social media.

To nowe SEM to działania w Sieci, których celem jest promocja usług, informacji i produktów przez dostarczenie pełnych, wysokiej jakości, unikalnych i przede wszystkim użytecznych dla Usera treści w różnorodnych dostępnych formach.

 

W 2014 roku wydatki na SEM w Polsce wynosiły 36% wszystkich wydatków na reklamę internetową według badań AdEx. Możemy zatem pokusić się o stwierdzenie, że działalność SEM jest jedną z najszybciej i najprężniej rosnących form reklamy w Sieci.

3

 

SEM i jego niesprzeczne zalety

  • Niski próg wejścia, który oznacza, ze reklamę typu SEO w wyszukiwarkę można zacząć przeznaczając już nieduże środki. Reklamę taką można zacząć mając przeznaczony na to budżet nawet kilkuset złotych na miesiąc
  • Reklama SEO w stosunku do innych źródeł reklamy jak np. TV jest tania i dostępna dla właściwie każdej osoby. Zależne to jest od skuteczności i efektywności prowadzenia działam reklamowych w trakcie kampanii. Skuteczna reklama jest parokrotnie bardziej skuteczna niż ta prowadzona w sposób nieumiejętny.
  • Reklama SEM jest dla każdego, nie ważne jest czy prowadzisz mały czy duży biznes internetowy. Niezależnie od tego możesz prowadzić działania z zakresu SEM. Działania warte zauważenia to wprowadzenie odpowiednich słów kluczowych, gdyż każde słowo to miejsce reklamowe.

 

Podsumowując, działania SEO to długotrwały proces zmierzający do osiągnięcia przez witrynę internetowa jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ruch uzyskany z prowadzenia kampanii SEO jest darmowy, a jego efekty utrzymują się przez długi czas. W Polsce SEM kojarzone jest głównie z Google, który ma największy zasięg wśród polskich internautów, globalnie jednak SEM jest poszerzone o inne silniki wyszukiwarek jak Bing/Yahoo, czeski Sezam czy działający w Chinach Baidu.

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.