Blog firmy Poliman

Tworzymy portale, strony internetowe, gry i aplikacje. Projektujemy, programujemy, obsługujemy i inspirujemy.

Newslettery- czy warto je wysyłać?

Email- marketing jest jedną z możliwości wykorzystania potencjału marketingu internetowego. Tego rodzaju kampanie prowadzi wiele firm i sklepów internetowych, niezależnie od wielkości i branży. Skoro dla wielu jest to efektywna forma reklamy- czy warto spróbować?

– Budowanie więzi- wśród zalet email marketingu to właśnie budowanie długotrwałych relacji z klientem jest najbardziej cenne. Otrzymujemy do ręki narzędzie, dzięki któremu możemy docierać do naszych klientów z ofertą, z nowymi wiadomościami i promocjami. Jednak aby tak było, treści newsletterów muszą być przemyślane i wartościowe- w przeciwnym razie maile będą mało skuteczne i raczej będą kojarzone ze SPAMEM lub śmieciową ulotką.

– Wysyłanie regularnych wiadomości do użytkowników pomaga w budowaniu świadomości obecności marki na rynku. To jak przypomnienie o tym, że dany sklep czy strona są dostępne w sieci i dodatkowo oferują atrakcyjne promocje lub akcje tematyczne.

Jak wysyłać, aby było to skuteczne? 

Wiele zależy od tego, na jaką skalę chcemy prowadzić kampanię i jak mocno chcielibyśmy ją dopracować. Jeśli ma to być prosta kampania skierowana na niewielką ilość użytkowników- możemy takie działania przeprowadzić ręcznie lub korzystać z darmowych wersji platform do wysyłki maili. Jeśli jednak zależy nam na dużej, mierzalnej i zautomatyzowanej kampanii- na pewno konieczne będzie realizowanie jej za pośrednictwem takiej platformy jak chociażby FreshMail.

Jakie możliwości dają nam platformy umożliwiające tworzenie newsletterów? 

1. Automatyzacja- za pomocą jednego kliknięcia możesz wysyłać maile do ogromnej ilości użytkowników. Masz także możliwość wysyłania różnych newsletterów do użytkowników z różnych baz.

2. Możliwość wysyłania automatycznych wiadomości.

3. Możliwość personalizowania newsletterów oraz integracji narzędzia z Google Analytics tak, aby wysyłać maile na podstawie określonych tam celów.

4. Możliwość mierzenia efektywności prowadzonej kampanii, na przykład dostęp do statystyk mówiących o tym ilu użytkowników otwarło wiadomość lub ile użytkowników kliknęło w linka w niej zawartego.

5. Możliwość wyboru sposobu rozliczania- albo od ilości użytkowników albo od ilości wysyłanych maili.

6. Możliwość zaplanowania wysyłki maili na konkretną datę. 

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.