Blog firmy Poliman

Tworzymy portale, strony internetowe, gry i aplikacje. Projektujemy, programujemy, obsługujemy i inspirujemy.

Jak zaplanować tworzenie strony, aplikacji lub portalu aby współpraca z agencją przebiegała sprawnie – przygotowanie treści strony

Nie zawsze tworząc strony, portale internetowe czy aplikacje zlecamy przygotowanie całości treści agencji.

Gdy tworzymy treści sami, musimy się przede wszystkim zastanowić nad odbiorcami czyli docelowym użytkownikiem do którego chcemy trafić. Treści które mają znaleźć się na stronie, portalu czy w aplikacji najlepiej przygotować wcześniej, jeszcze zanim zaczniemy współpracę z agencją. To pozwala wiele opcji przewidzieć bez konieczności zmian w layoucie i ingerencji w projekt.

 

Nie trać czasu na błędy

Agencja zazwyczaj wyznacza termin do którego należy wprowadzić treści lub je przygotować, ale często się zdarza, że ten termin nie jest dotrzymywany lub wprowadzone treści są niepoprawne.

Przygotowując materiały w pośpiechu prawie na pewno pojawią się w nich błędy. Należy je kilkakrotnie sprawdzić przed oddaniem ich w ręce agencji.

Nieprawidłowo przygotowane treści mogą w późniejszym czasie wydłużyć projekt lub przysporzyć dodatkowych kosztów ze względu na konieczność poprawiania ich przez programistę, którego praca jest droższa niż copywritera czy edytora.

Nawet poprawnie przygotowany tekst nie zwalnia nas z dokładnego sprawdzenia jego poprawności, tuż po wprowadzeniu na stronę. Podczas wprowadzania również mogą wkraść się błędy. Po sprawdzeniu należy zaakceptować poprawność wprowadzonych zmian. Po akceptacji zamyka się ten etap przechodząc do następnego.

 

Ponowne wracanie do niego w późniejszym czasie również opóźnia pracę i generuje dodatkowo niepotrzebne koszty.

 

Zacznij od treści

Wydawałoby się że podczas tworzenia stron, portali czy aplikacji treści mogą poczekać i zostać wprowadzone później, ale doświadczenie pokazuje, że im wcześniej tym lepiej. Dokładnie tak samo jest z tłumaczeniami strony.

Jeżeli zabieramy się za projekt na poważnie najlepiej treści przygotować, sprawdzić, przetłumaczyć i przemyśleć przed rozpoczęciem prac nad wersją wizualną.

Jeżeli chodzi o nowo tworzone strony czy portale internetowe w których nie za bardzo wiemy co umieścić, lepiej oddać taką pracę w ręce agencji.

 

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.