Blog firmy Poliman

Tworzymy portale, strony internetowe, gry i aplikacje. Projektujemy, programujemy, obsługujemy i inspirujemy.

Odważ się pisać

8468995025_717949350a_z
fot. mkhmarketing

Blog Roku 2013


Sprawa dość kontrowersyjna -jak powinny firmy korzystać z social media a jak korzystają. Jak powinny być prowadzone blogi a jak są prowadzone. Widziałeś kiedyś zderzenie człowieka z szybą? Tak to mniej więcej wygląda.
Piszę o tym w związku z wczorajszymi nominacjami do „Bloga Roku 2013”. Wczoraj o godzinie 15:00 na stronie www.blogroku.pl pojawiła się lista blogów nominowanych.


Już po śniadanku?


Zastanawiające po co większości firmom profile w internetach. Kiedy są prowadzone na siłę to przecież to widać. Pozostają trzy opcje. Albo zrobić to dobrze albo w ogóle tego nie robić albo zapłacić komuś kto to dobrze zrobi. Co to znaczy dobrze?
Lansowanie na nigdy nie doprowadzi do tego do czego powinno doprowadzić, do komunikacji, rozmowy, dialogu, dyskusji.



Kilka rad z książki „Sztuka Rynkologii” Jacka Kotarbińskiego (juror „Blog Roku 2013” w kategorii „Profesjonalne i Firmowe”, interpretacja rozmowy z Mikołajem Nowakiem):

Otwórz się na krytykę, nie polemizuj z nią.
Dbaj o opinię konsumentów.
Nie publikuj suchych treści marketingowych.
Stwórz na swoim fanpejdżu forum i wywołuj opiniotwórcze debaty.
Niech potencjalni klienci nie szukają opinii o firmie na forach, niech znajdą rzetelną informację u ciebie.



Nie rób sztucznego zamieszania, to wygląda jak akt desperacji, podobne zachowania zauważyłam na tym blogu, dobry kontent nie potrzebuje stymulowania ruchu, sam go wygeneruje.


Istnieją złote zasady „wcielania się” w młodzież i specjalne robienie przy tym błędów. Dalej, nauka stylów pisania komentarzy, wszystko pod pozycjonowanie. Najlepiej gdy wszystko generuje się naturalnie, ale nie w tym życiu. Nie wierzymy w wiarygodność mediów. Internet w założeniu powinien być „tym prawdziwszym”, ale tam gdzie pojawia się okazja do zgarniania hajsu, tam bańka mydlana przynajmniej częściowo pryska.


Z klawiaturą po szczeblach sukcesu

Agencje wprowadzają zespoły copywriterów i pozycjonerów, którzy mogą o wiele więcej niż jeden człowiek. Tworzone są blogi tzw. „piękne” i takie stricte pod pozycjonowanie. Teksty przygotowane przez copywriterów przechodzą przez synonimizator tekstu, są łączone, rozdzielane, mieszane. Głównie chodzi o linkowanie produktów klienta. Wiedza tłumu równoważy wiedzę ekspercką. To daje większe możliwości do popisu firmom, ale to w agencjach nadzieja żeby narzędzie pozycjonowania odpowiednio wykorzystywać. Nie należy patrzyć tylko na efekty, ważne są też treści. Żeby tylko nie zaczęło śmierdzieć spalenizną od tych którzy się sparzą. Połączenie obszernej wiedzy na temat marketingu, psychologii, socjologii, PR i wiedzy eksperckiej z danej dziedziny i umiejętne jej wykorzystanie będzie gwarantem sukcesu.


______

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.